Sitedeki bütün yazılar tarafımızdan hazırlanmaktadır. Kaynak göstermeden çalan çırpan Schortsanitis'in altında kalsın.

3 Haziran 2011 Cuma

Sırplar Hala Son Pozisyona Ağlıyor

Bu nasıl bir acıdır, nasıl bir hazımsızlıktır ben çözebilmiş değilim. Yeni seçilen federasyon başkanı ve alt kademeleriyle birlikte FIBA Başkanı Ivan Mainini'yi ağırlayan Sırplar, Kerem Tunçeri'nin turnikesinden önce topu alırken ayağının çizgide olduğunu, bu konuda başkanın ne düşündüğünü sordular. Başkan'ın yanıtı da aslına bakarsak Sırplar'ın mücadelesi kadar çirkin:   "Bunu FIBA yönetim kurulunda da görüştük ve hakem hatası olduğu görüşüne vardık. Sporda böyle şeyler olabiliyor, baskı inanılmaz fazlaydı. Pozisyon için özür diliyorum ama sporda bunlar var. Hakem hataları sporun bir parçası ve her zaman oluyorlar. Ben hayatta her zaman geleceği bakma taraftarıyım ve size de bunu tavsiye ediyorum. " 

Konuşmanın önemli bir kısmı güzel. Yalnız ben neden özür dilediğini halen anlayabilmiş değilim. Sebebini biliyorum orası ayrı ama FIBA Başkanı'nın bir hakem hatası için nasıl özür dileyebileceğini aklım almıyor sadece. Sözkonusu Sırplar olunca eğilip büzülmesi normal ama özür serisine başlayacaksa kendisini bir de İstanbul'a bekleriz. Benim de Sırplar'a ufak bir tavsiyem olacak. Artık işinize bakın, ağlamayın.

4 yorum:

ezeriko dedi ki...

Sırpçasını tabii ki anlamadım ama cevabın gidişine bakarak orada bence özür dilerim (apologize)değil üzgünüm(sorry)demiş olması çok olası. Bizde bazen I'm sorry özür dilerim olarak çevrildiği için anlam kayması oluyor. Aslında güzel ve politik bir cevap, kibarca kapıyı göstermiş arkadaşlara.

maliano dedi ki...

Çeviride apologize yazıyor ama..

Galenović dedi ki...

Olan olmuş artık, Sırplar haklı ama sporun içinde olan şeyler bunlar. Sırplar'ın verdiği tepkiye yorumunuz da bence çok abartılı. Benzer bir hakem hatası Türkiye'ye karşı yapılsaydı, o zaman ne olurdu, nasıl tepki verilirdi, bir hayâl edin derim.

ertan ürkmez dedi ki...

3 ay önce Sırbistan daydım. Türk olduğumu öğrenince ve konu basketbola gelince Kerem in pozisyonu dışında başka bir şey konuşmuyorlar. Hakem skandallarıyla Arjantin e karşı kazandıkları Dünya şampiyonası finali ve yine aynı dümenlerle Sabonis li Litvanya ya karşı kazandıkları Avrupa şampiyonası finallerini hatırlattığımda cevap şu oldu Biz o maçları size karşı oynamadık. Kanaatimce FİBA bize bu hakem hatasının diyetini Euroleuge de Fenerbahçe yi ve Efes i lime lime doğrayarak ödetti. Önümüzdeki Avrupa şampiyonasında lobiye sahip Sırbistan ı- ki bence bu yaz lobiye de ihtiyaçları yok- favori görüyorum

 
Maliano - Kaynak göstermeden çalan çırpan Schortsanitis'in altında kalsın...